hah im mad at my self.

• Welcome to Christian Forums, a Christian Forum that recognizes that all Christians are a work in progress.

You will need to register to be able to join in fellowship with Christians all over the world.

We hope to see you as a part of our community soon and God Bless!

J

Johann

Guest
det är strid i min hjärna,
Vad är striden i ditt sinne?

Ef 6:10 Slutligen, mina bröder, var starka i Herren och i hans väldiga kraft.
Ef 6:11 Ta på er hela Guds rustning, så att ni kan stå emot djävulens listiga angrepp.
Ef 6:12 För vi strider inte mot kött och blod utan mot furstar, mot makter, mot världshärskare i detta mörker, mot ondskans andemakter i himlarymderna.
Ef 6:13 Ta därför på er hela Guds rustning, för att ni ska kunna stå emot på den onda dagen, och stå upprätt efter att ha övervunnit allt.
Ef 6:14 Stå alltså fasta, med sanningen som bälte runt era höfter och rättfärdighetens bröstplåt på.
Ef 6:15 Ha fötterna beredda med fredens evangelium.
Ef 6:16 Ta framför allt trons sköld, med vilken ni kan släcka den ondes alla brinnande pilar.
Ef 6:17 Ta emot frälsningens hjälm och Andens svärd, som är Guds ord.
Ef 6:18 Be ständigt i Anden med all slags bön och åkallan. Håll er vakna i ständig uthållighet och förbön för alla de heliga.
Ef 6:19 Och be också för mig, att jag får ord när jag öppnar min mun, för att frimodigt göra evangeliets mysterium känt,
Ef 6:20 för vars skull jag är en ambassadör i bojor, att jag må tala fritt och modigt, som jag borde tala.

J.

• Like
Reactions: Holy999

Holy999

Well-Known Member
Feb 18, 2020
3,400
557
113
34
stockholm
Faith
Christian
Country
Sweden
ta
Vad är striden i ditt sinne?

Ef 6:10 Slutligen, mina bröder, var starka i Herren och i hans väldiga kraft.
Ef 6:11 Ta på er hela Guds rustning, så att ni kan stå emot djävulens listiga angrepp.
Ef 6:12 För vi strider inte mot kött och blod utan mot furstar, mot makter, mot världshärskare i detta mörker, mot ondskans andemakter i himlarymderna.
Ef 6:13 Ta därför på er hela Guds rustning, för att ni ska kunna stå emot på den onda dagen, och stå upprätt efter att ha övervunnit allt.
Ef 6:14 Stå alltså fasta, med sanningen som bälte runt era höfter och rättfärdighetens bröstplåt på.
Ef 6:15 Ha fötterna beredda med fredens evangelium.
Ef 6:16 Ta framför allt trons sköld, med vilken ni kan släcka den ondes alla brinnande pilar.
Ef 6:17 Ta emot frälsningens hjälm och Andens svärd, som är Guds ord.
Ef 6:18 Be ständigt i Anden med all slags bön och åkallan. Håll er vakna i ständig uthållighet och förbön för alla de heliga.
Ef 6:19 Och be också för mig, att jag får ord när jag öppnar min mun, för att frimodigt göra evangeliets mysterium känt,
Ef 6:20 för vars skull jag är en ambassadör i bojor, att jag må tala fritt och modigt, som jag borde tala.

J.
tack för texten den behövdes.

• Like
Reactions: Johann